Friday 12 April 2013

Biro Kebudayaan & Kesenian JPP IPGKSM Sesi 2013/2014


PENGERUSI BIRO

MUHAMMAD ZAIM NAJMI B MOHD RAHIM
SEMESTER 5 PISMP PENGAJIAN SOSIAL
011-19914171
zumiela7@gmail.com



NAIB PENGERUSI BIRO

SITI AISHAH NABIHAH BINTI OTHMAN
SEMESTER 5 PISMP REKA BENTUK TEKNOLOGI 2
014-8081182
nabilahudaothman91@yahoo.com


SETIAUSAHA BIRO

VEJAYA LETCHUMI A/P BALA SUBRAMANIAM
SEMESTER 3 PISMP TESL 2
0163499247
vejaya15@yahoo.com



VISI BIRO
Melahirkan bakal guru yang berpegang teguh kepada Falsafah Pendidikan Guru dan kebudayaan bangsa Malaysia di samping memelihara kesenian serantau dan memperkukuhkan perpaduan dalam kalangan rakyat berbilang kaum.


MISI BIRO
Menjadi peneraju dan medium aktif dalam usaha menggalakkan perkongsian ilmu pengetahuan, kebudayaan dan kesenian serta mewujudkan komuniti mahasiswa berbilang kaum yang harmoni.


BIDANG TUGAS/FUNGSI

v  Merancang aktiviti bercorak kebudayaan, kesenian serta perpaduan yang tidak bertentangan dengan nilai-nilai ketimuran dan profesion keguruan.

v  Membudayakan ilmu pengetahuan dan mewujudkan komuniti mahasiswa yang cintakan ilmu serta berpegang teguh kepada  Falsafah Pendidikan Guru.

v  Memastikan aktiviti kebudayaan dan kesenian yang dilaksanakan menjurus kepada kepelbagaian budaya rakyat Malaysia.

v  Menjadi medium aktif dalam membantu menggerakkan semua kelab dan persatuan kebudayaan dan kesenian.

v  Bekerjasama dengan semua kelab dan persatuan di bawah Biro Kebudayaan, Kesenian dan Perpaduan untuk merakyatkan seni dan budaya serantau dalam kalangan mahasiswa.

v  Menggalakkan aktiviti yang berupaya memupuk perpaduan yang erat dalam komuniti bakal guru serta mewujudkan persekitaran mahasiswa berbilang kaum yang harmoni.

v  Peneraju dalam mencungkil dan memperkembangkan bakat serta potensi mahasiswa IPG khususnya dalam bidang kebudayaan dan kesenian.

      Jika anda mempunyai sebarang cadangan, kritikan atau pertanyaan, bolehlah berhubung dengan kami melalui butiran yang telah diberikan di atas. Terima kasih!

MERAKYATKAN SENI MELESTARIKAN BUDAYA

No comments:

Post a Comment